Broederlijk Delen tevreden over vastencampagne

De vastencampagne van Broederlijk Delen levert vermoedelijk 3,9 miljoen euro op, een evenaring van het resultaat van 2008. De campagne liep van woensdag 25 februari tot en met zondag 12 april.
  • Broederlijk Delen Op 1761 plaatsen in Vlaanderen werden mensen uitgenodigd om in ruil voor een vrije bijdrage een (h)eerlijk kopje koffie te drinken. Broederlijk Delen
‘Het bedrag van 3,9 miljoen euro is een voorspelling op basis van de huidige resultaten. De al ontvangen giften werden aangevuld met een projectie, gebaseerd op gegevens uit het verleden’, zegt Peter Van Craenenbroeck, verantwoordelijke communicatie en fondsenwerving van Broederlijk Delen. 
‘Gezien de economische situatie waarin ons land vandaag verkeert, zijn we heel tevreden dat we het goede resultaat van vorig jaar konden evenaren. En dat hebben we zeker te danken aan Tilak en aan de steun van duizenden vrijwilligers en schenkers in Vlaanderen.’

Glossy Tilak


In het glossy magazine ‘Tilak’ liet Broederlijk Delen de lezers kennismaken met het ‘andere’ India en de kracht, het doorzettingsvermogen en de ondernemingszin van India’s inheemse bevolking. Vlaanderen kon dit originele format duidelijk appreciëren want er gingen meer dan 10.000 exemplaren van de glossy over de toonbank.
 
Kristien Hemmerechts schreef het coververhaal en verbleef hiervoor een week bij Tilak. Ze maakte zo ook kennis met de manier waarop Broederlijk Delen de eigen plannen van de armsten in India ondersteunt.
‘Met deze glossy maakt Broederlijk Delen definitief komaf met betuttelende liefdadigheid. Bladzijde na bladzijde brengt het magazine een hommage aan de kracht van India’s inheemse bevolking. Wie zich ooit in zijn hoofd haalde dat het sukkelaars zijn, zal zijn mening eindelijk moeten herzien’, zegt ze.

Koffiestop


Duizenden vrijwilligers bundelden hun krachten om deze positieve boodschap te verspreiden en één of meer activiteiten te organiseren ten voordele van Broederlijk Delen. Het gaat dan om solidaire maaltijden, huis-aan-huisacties, sponsortochten, en natuurlijk ook om Koffiestops.
Op 1761 plaatsen in Vlaanderen werden mensen uitgenodigd om in ruil voor een vrije bijdrage een (h)eerlijk kopje koffie te drinken. Dat zijn 300 Koffiestops meer dan in 2008.

Maak MO* mee mogelijk.

Word proMO* net als 2790   andere lezers en maak MO* mee mogelijk. Zo blijven al onze verhalen gratis online beschikbaar voor iédereen.

Ik word proMO*    Ik doe liever een gift

Met de steun van

 2790  

Onze leden

11.11.1111.11.11 Search <em>for</em> Common GroundSearch for Common Ground Broederlijk delenBroederlijk Delen Rikolto (Vredeseilanden)Rikolto ZebrastraatZebrastraat Fair Trade BelgiumFairtrade Belgium 
MemisaMemisa Plan BelgiePlan WSM (Wereldsolidariteit)WSM Oxfam BelgiëOxfam België  Handicap InternationalHandicap International Artsen Zonder VakantieArtsen Zonder Vakantie FosFOS
 UnicefUnicef  Dokters van de WereldDokters van de wereld Caritas VlaanderenCaritas Vlaanderen

© Wereldmediahuis vzw — 2024.

De Vlaamse overheid is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze website.