Gsm’en voor het goede doel
Ello Mobile, de GSM-operator voor het goede doel, slaat minder aan dan zelf gedacht.
27 februari 2008
Ello Mobile, de gsm-operator die zijn belwinst doorstort naar projecten en organisaties voor een betere leefwereld, heeft er zijn eerste boekjaar op zitten. In 2007 belden 3000 klanten 48.000 euro belwinst voor het goede doel bij elkaar. ‘Bellen voor het goede doel slaat minder snel aan dan we gehoopt hadden’, zegt directeur Serge Van de Zande.
‘De ambitie om tegen het einde van 2009 één procent van de Belgische belmarkt of 100.000 actieve gebruikers te bereiken, halen we niet’, aldus Van de Zande. ‘De markt reageert trager dan verwacht. Daar zien we verschillende redenen voor: mensen veranderen niet graag, ze vrezen –onterecht– extra papierwerk en vaak zijn klanten contractueel drie jaar verbonden aan een operator.’ Ello Mobile is een virtuele operator, om de werkinsgskosten te beperken, de winsten te maximaliseren en op die manier te kunnen concurreren met de grote spelers. ‘Dat is uiteraard een bewuste keuze, maar tegelijk vinden potentiële klanten het een drempel om enkel online service te krijgen. Bovendien zijn we minder zichtbaar in het straatbeeld.’
De drie zakenpartners achter Ello Mobile willen zich nog meer op visibiliteit en bereikbaarheid richten. ‘We zijn alvast in bespreking met een aantal partners om via winkelpunten en andere kanalen abonnementen aan te bieden.’
www.ello-mobile.be
‘De ambitie om tegen het einde van 2009 één procent van de Belgische belmarkt of 100.000 actieve gebruikers te bereiken, halen we niet’, aldus Van de Zande. ‘De markt reageert trager dan verwacht. Daar zien we verschillende redenen voor: mensen veranderen niet graag, ze vrezen –onterecht– extra papierwerk en vaak zijn klanten contractueel drie jaar verbonden aan een operator.’ Ello Mobile is een virtuele operator, om de werkinsgskosten te beperken, de winsten te maximaliseren en op die manier te kunnen concurreren met de grote spelers. ‘Dat is uiteraard een bewuste keuze, maar tegelijk vinden potentiële klanten het een drempel om enkel online service te krijgen. Bovendien zijn we minder zichtbaar in het straatbeeld.’
De drie zakenpartners achter Ello Mobile willen zich nog meer op visibiliteit en bereikbaarheid richten. ‘We zijn alvast in bespreking met een aantal partners om via winkelpunten en andere kanalen abonnementen aan te bieden.’
www.ello-mobile.be
Maak MO* mee mogelijk.
Word proMO* net als 2793 andere lezers en maak MO* mee mogelijk. Zo blijven al onze verhalen gratis online beschikbaar voor iédereen.
Meer verhalen
-
Nieuws
-
Nieuws
-
Nieuws
-
Column
-
Analyse
-
Analyse