Van 9 tot 18 mei 2009 reisde Bart door Vietnam voor een studiereis van de World Population Foundation
Zoeken voor het goede doel
Wie via Live.com, de zoekmachine van Microsoft, iets opzoekt, helpt vluchtelingenkinderen aan onderwijs. Per zoekopdracht geeft Microsoft 0,008 euro aan het VN-Vluchtelingenagentschap UNHCR.
Bart Vanacker . 19 januari 2007
Tussen 17 januari en 31 maart doet elke zoekopdracht vanop click4thecause.live.com de kassa rinkelen bij Ninemillion.org, een campagne van het UNHCR die negen miljoen vluchtelingenkinderen aan onderwijs wil helpen.
Het UNHCR heeft de campagne verleden jaar gelanceerd. Ook Nike behoort tot één van de commerciële partners; de onderneming heeft 772.678 euro overgemaakt aan het programma.
Microsoft belooft een minimumdonatie van 77.268 euro en zal maximaal 193.169 euro uittrekken, wat overeenkomt met bijna 25 miljoen zoekopdrachten. Microsoft publiceert ook advertenties van ninemillion.org op de portaalsite MSN en houdt een weblog bij met foto’s en video’s rond de campagne.
“Het probleem onder de aandacht brengen is cruciaal om oplossingen te vinden voor de miljoenen vluchtelingen”, zegt Nick Van Praag van het UNHCR. “Via Microsoft en het MSN-netwerk kunnen we een groot publiek bereiken, wat hopelijk tot veel donaties zal leiden om onze campagne te steunen.” MDG2
Het UNHCR heeft de campagne verleden jaar gelanceerd. Ook Nike behoort tot één van de commerciële partners; de onderneming heeft 772.678 euro overgemaakt aan het programma.
Microsoft belooft een minimumdonatie van 77.268 euro en zal maximaal 193.169 euro uittrekken, wat overeenkomt met bijna 25 miljoen zoekopdrachten. Microsoft publiceert ook advertenties van ninemillion.org op de portaalsite MSN en houdt een weblog bij met foto’s en video’s rond de campagne.
“Het probleem onder de aandacht brengen is cruciaal om oplossingen te vinden voor de miljoenen vluchtelingen”, zegt Nick Van Praag van het UNHCR. “Via Microsoft en het MSN-netwerk kunnen we een groot publiek bereiken, wat hopelijk tot veel donaties zal leiden om onze campagne te steunen.” MDG2
Maak MO* mee mogelijk.
Word proMO* net als 2790 andere lezers en maak MO* mee mogelijk. Zo blijven al onze verhalen gratis online beschikbaar voor iédereen.
Meer verhalen
-
Nieuws
-
Nieuws
-
De Ontwikkelaars
-
Reportage
-
Nieuws
-
Nieuws